onsdag 15. mai 2013

Mine favorittillustratører!(-og tegnere)


                           Je`taime Paris by Leticia Haugen
                           This is under a Creative Commons license,and you may not
                           share or copy this picture without my permission.

                        Jeg elsker tegning og illustrasjon, i tillegg til at jeg er også utdannet
                        illustratør fra Norges Kreative Fagskole-for de som ikke har lest
                        bloggen min fra før.
                       Jeg har en egen art-og illustrasjons blogg

                        http://leticiahaugen.blogspot.no/
                         
                         hvor jeg prøver å oppdatere hver helg. Hvis jeg er riktig i det
                        kreative hjørnet
                        og har tid
                        så hender det også at jeg oppdaterer to
                        ganger i uka;)

                         Men til det innlegget egentlig skal handle om; nemlig
                         Mine favorittillustratører!:)

                         1.Esra Røise.
                          Hun har en helt egen stil,som er både sexy,stilig og tøff..
                          og så jobber hun med en blanding av
                          tradisjonelt og digitalt, en blandingsteknikk jeg selv liker å bruke.
                          Det er vel derfor jeg liker uttrykket hennes så godt.
                           Jeg legger ikke ut noen bilder av henne her
                          av respekt til opphavsrett.Besøk heller siden hennes
                          http://esraroise.com/ :)

                          2.Minni Havas.
                          Hun har i likhet med Esra et girly, sexy og tøff stil-og
                          dama jobber tradisjonelt! Jeg bladde nettopp
                          på siden hennes http://www.minnihavas.fi
                          og du kan faktisk bla i skisseboken hennes digitalt der-
                          helt fantastisk:)
                         Tegningene hennes er også vakre og realistiske, og
                         jeg håper at jeg en dag kan fremstille hudtone og
                         blondt hår (Det er faktisk noe av det vanskeligste du
                         kan tegne-ihvertfall tradisjonelt,synes jeg)
                         like bra som henne!

                          3.A-D-I--N-U-G-R-O-H-O på deviantart.
                            Fyren er bare rundt 20 og kommer fra Indonesia,
                            og har et SYKT talent.
                            Han jobber kun med fargeblyanter(oh yes)
                            men de er helt realistiske. Fyren er god digitalt også
                            men  det er tydeligvis fargeblyantene som er hans
                            store kjærlighet;)

                           Det eneste som er pittelitt synd, er jo at han tegner kun
                            kjendiser-har til gode å se han gjøre noe originalt-but still-
                           amazing talent::)

                          http://a-d-i--n-u-g-r-o-h-o.deviantart.com/.
                       
                         4. Haakon Lie må jeg nesten også nevne.
                           Vi gikk sammen på NKF, og han skal forøvrig
                            gi ut barnebok i år-"Hva ville dyrene hatt som jobb?"
                             Haakon er utrolig flink på humoristiske illustrasjoner,
                             og har et lekent og eget uttrykk det er klin umulig å
                             ikke trekke på smilebåndet av;)

                          http://artbyhak.blogspot.no/
                         
                          5.Mark Ryden.
                            http://markryden.com.
                           Godeste Mark Ryden er vel mer kunstner enn illustratør men
                           velger likevel å ta han med i dette innlegget simpelthen fordi
                           jeg elsker det surrealistiske, men søte uttrykket hans.

                         6.Tim Burton

                          Jepp, Tim Burton startet faktisk sin karriere som tegner, og du
                         kan gå på
                          www.timburton.com
                          hvis jeg husker adressen rett her og
                         se det morsomme galleriet hans.
                         Garanterer at du vil trekke på smilebåndet;)

                        Tilslutt, en oppfordring til andre bloggere:
                        Ikke ta bilder uten videre, og gjør du det, krediter for all
                       del opphavsmannen eller kvinnen.
                   
                        Det har enkelt og greit med respekt for personen å gjøre,
                        og det er heller ikke lov å bare publisere andres bilder
                        sånn uten videre. Dette har med opphavsrett å gjøre.
                        Et godt tips er også å ta copy og paste med en gang,
                       så husker du hvem som har laget bildet:)

                        Jeg kan gjerne lage et innlegg med steder du kan få
                         "gratis"bilder fra, men det får bli i et annet innlegg.

                          God natt;)
                          
                       

                       


                           

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar